استانبول دقیقا کجاست؟

استانبول، این شهر تاریخی و ساحلی و خوش آب و هوای ترکیه، آن قدر جاذبه ها و امکانات گردشگری فراهم کرده، که این روزها نام آن را بیشتر از نام پایتخت ترکیه می شنویم.  مراکز خرید، هتل ها، اماکن دیدنی و رستوران های رنگارنگی در این شهر وجود دارند که میزبان میلیون ها توریست در سال هستند.

اما کنار هم قرار گرفتن این همه مرکز تفریحی در یک شهر، کار را کمی سخت می کند؛ سخت از آن جهت که کدام جاذبه ها را حتما باید دید تا سفر به استانبول کامل شود چرا که بدون شک در یک سفر تفریحی چند روزه، نمی توان از همه ی دیدنی ها بازدید کرد.

فرض کنید تنها ۲ روز برای دیدن استانبول فرصت دارید، در این صورت کدام تفریحات را انتخاب خواهید کرد؟ از چه جاهایی دیدن می کنید که بعدها حسرت نخورید؟

به همین دلیل در این قسمت قصد داریم بهترین و محبوب ترین فعالیت ها در استانبول را به شما معرفی کنیم تا انتخابی هوشیارانه تر داشته باشید.

به طور کلی سبک تفریحات در شهر استانبول به شرح زیر است:

سبک تفریحات: خرید، بازدید از اماکن تاریخی و گشت و گذار در شهر…

با پرشین لیدر ترکیه همراه باشید تا با هم بهترین تفریحات شهر بزرگ استانبول را تجربه کنیم.

 

پیشنهاد می کنیم در استانبول این تفریحات را از دست ندهید

بدون شک در شهر پر آوازه و زیبایی چون استانبول هزاران نوع تفریح و سرگرمی وجود دارد که پرشین لیدر تا به حال به بسیاری از آن ها سر زده و از نزدیک با آن ها نزدیک شده است اما اینجا فقط به محبوب ترین فعالیت ها که توسط گردشگران برگزیده شده اند اشاره می کنیم. اگر می خواهید اطلاعات کاملی از استانبول و جاذبه ها، هتل ها و حتی رستوران های آن به دست آورید،به صفحه اصلی پرشین لیدر ترکیه مراجعه کنید

۱- بازدید از ایا صوفیه و کاخ توپکاپی را از دست ندهید

اگر به استانبول رفتید، کلیسای ایا صوفیه و کاخ توپکاپی را فراموش نکنید:

* کلیسای ایاصوفیه

کلیسای ایاصوفیه که امروز به موزه ای دیدنی بدل شده، این روزها به عنوان نمادی برای شهر استانبول و یا حتی ترکیه شناخته می شود؛ ساختمانی عظیم که در ورای هر گوشه اش داستانی نهفته است.

ساختمان باشکوه ایّا صوفیه به دلیل معماری نوآورانه خود در بخش خارجی و داخلی، اهمیت مذهبی، تاریخی و زیبایی فوق العاده‌ا‌ش بی‌شک چند قدمی از باقی بناها پیش‌تر است. ساختمان ایاصوفیه در سال ۵۳۷ توسط امپراتور بزرگ بیزانس، یوستینیانوس راه اندازی شده و به عنوان کلیسا مورد استفاده قرار گرفت، اما بعدتر و در سال ۱۴۵۳، زمانی که محمد فاتح، سلطان عثمانی استانبول را فتح کرد، ایاصوفیه نیز به عنوان مسجد مورد استفاده قرار گرفت و در نهایت امروز کاربری موزه دارد.

اگر در سفر به استانبول بازدید و قدم زدن در کلیسای ایا صوفه را از دست دهید سفر شما به هیچ وجه کامل نخواهد بود، برای بازدید از این بنای منحصر به فرد لازم نیست که تورهای گردشگری را با چند برابر قیمت تهیه کنید تنها کافی است که به آدرس مندرج در زیر مراجعه نمایید.

هزینه ورود:

بزرگسالان: ۴۰ لیر (حدود ۳۵ هزار تومان)

کودکان زیر ۱۲ سال: رایگان

آدرس: میدان ایاصوفیه، محله سلطان احمد.

Address: Sultanahmet Mh., Ayasofya Meydanı, Fatih/İstanbul, Turkey.

* کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی ( Topkapı Palace ) یکی از بزرگ ترین و مهم ترین کاخ های استانبول و یادگاری از دوران عثمانی است که دیدنش را نباید از دست بدهید. به دستور سلطان محمد دوم، این کاخ در طی سال های ۱۴۶۶ تا ۱۴۷۸ و بر روی تپه ای کوچک و مشرف به تنگه بسفر بنا شد.

این مکان دیدنی به معنای واقعا یک کاخ تمام عیار است و دقیقا همان چیزی است که در رویاهایمان از کاخ تصور می کنیم، بازدید و قدم زدن در این کاخ منحصر به فرد را از دست ندهید.

هزینه ورود: 

۴۰ لیر برای بلیت موزه ( حدود ۳۵ هزار تومان ) 

۲۵ لیر برای بازدید از حرم ( حدود ۳۵ هزار تومان ) 

۲۰ لیر برای بازدید از ایا ایرنه ( حدود ۱۷ هزار تومان ) 

آدرس: استانبول، نزدیک میدان سلطان احمد، پارک گولهان.

Address: Cankurtaran Mahallesi, ۳۴۱۲۲ Fatih/İstanbul, Turkey

کلیسای ایا صوفیه

 

کاخ توپکاپی استانبول

 

۲ – از سایر بناهای تاریخی استانبول غافل نشوید

درست است که باید در سفر به استانبول، کلیسای ایا صوفیه و کاخ توپکاپی را ببینید اما فراموش نکنید که بناهای تاریخی استانبول به این جا ختم نمی شوند. در استانبول کلیساها، موزه ها و کاخ های زیادی از دوره های مختلف تاریخی به خصوص عثمانی به یادگار مانده که می توانند به خوبی بُعد تاریخی و یا همه ی سفرتان را به خود اختصاص دهند. برخی از این جاذبه ها از این قرارند:

کاخ دلمه باغچه | Dolmabahçe Palace

برج گالاتا | Galata Tower

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی | Sultan Ahmed Mosque

موزه باستان شناسی استانبول | Archaeology Museum

برج میدن | Maiden’s Tower

باسیلیکا سیسترن | Basilica Cistern ( سرداب تاریخی و دیدنی در زیر زمین )

مسجد سلیمانیه | Süleymaniye Mosque

کلیسا کورا | Chora Church

و…

کاخ دلمه باغچه 

 

برج گالاتا

باسیلیکا سیسترن

 

۳- حمام ترکی را تجربه کنید

یکی از بهترین و به یاد ماندنی ترین فعالیت ها در کشور ترکیه حمام کردن به سبک مردمان ترک است. در همه ی شهر های این کشور می توانید حمام های ترکی متنوعی را پیدا کنید. در استانبول هم حمام های ترکی زیادی وجود دارد

شما با داخل شدن به حمام های ترکی می توانید نظافت را همراه با ماساژهای بسیار منحصر به فرد تجربه کنید. حمام کردن به سبک ترکی چندین مرحله دارد و با آداب خاصی انجام می شود که قطعا نظیرش را در هیچ جای دنیا جز ترکیه نخواهید یافت.

هزینه:

بسته به مکانی که برای حمام کردن انتخاب می کنید هزینه ها بسیار متنوع می باشند، اما باید بدانید که حمام ترکی از تفریحات لوکس در ترکیه به حساب می آید و اغلب هزینه های بالایی دارد، به طور معمول با پرداخت ۷۰ تا ۲۰۰ لیر ( حدودا ۷۵ تا ۲۱۰ هزار تومان ).

با مطالعه ی لینک بالا از هزینه های دقیق هر یک از حمام های ترکی در استانبول می توانید باخبر شوید.

۴- گشت و گذار در مراکز خرید

یکی از مهم ترین دلایلی که سبب پر آوازه شدن شهر استانبول در دنیا شده، وجود مراکز خرید و فروشگاه های متنوع در این شهر است. در استانبول می توانید انواع و اقسام اجناس را با صرف هزینه ی مناسب خریداری کنید، البته خرید پوشاک در این شهر بسیار محبوب تر است زیرا لباس های تولید شده در ترکیه اغلب کیفیت بسیار خوبی دارند و با قیمت مناسبی هم عرضه می شوند.

معروف ترین مرکز خرید استانبول آکمرکز ( Akmerkez ) نام دارد که پیشنهاد می کنیم حتی اگر قصد خرید ندارید هم از آن بازدید کنید تا با سبک زندگی و نوع اجناس در ترکیه بیشتر آشنا شوید.

همچنین در استانبول بازار های محلی زیادی هم وجود دارند که محبوب ترین آن ها بازار بزرگ استانبول است که بافتی سنتی و جالب دارد و اگر می خواهید کمی از مراکز خرید لوکس دور شوید می توانید از این بازار هم دیدن کنید.

۵- کباب ترکی بخورید

همانطور که اشاره کردیم استانبول مملوء از رستوران های گوناگون است که در بسیاری از آن ها غذای ترکی طبخ و ارائه می شود. فرهنگ غذایی مردمان ترک غنی و جذاب است و به شما پیشنهاد می کنیم که حتی اگر عاشق فست فود هستید در سفرتان به استانبول غذاهای ترکی را از دست ندهید.

کباب ترکی از محبوب و پرطرفدارترین غذاها در استانبول و سراسر ترکیه می باشد. شاید در کشورهای دیگر هم بتوانید کباب ترکی را پیدا کنید اما حقیقتا بهترین نوع آن در ترکیه و بخصوص استانبول یافت می شوند پس به هیچ انواع کباب ترکی را از دست ندهید.

برای آشنایی بیشتر با خوراکی ها و انواع کباب در ترکیه به صفحه اصلی پرشین لیدر ترکیه مراجعه کنید

۶- خیابان گردی

یکی از ویژگی های خاص شهر استانبول خیابان های جذاب آن است، خیابان هایی که تنها با عبور از آن ها تصاویری در ذهنتان حک می شود که تا آخر عمر همراهتان می ماند. دو خیابان استقلال و تکسیم از مهم ترین و جالب ترین خیابان های استانبول است که می تواند برای گردشگران بسیار جالب باشد و از همه مهم تر برای این فعالیت خاص لازم نیست هیچ گونه هزینه ای پرداخت کنید.

خیابان استقلال

۷- کشتی سواری در تنگه بسفر | Bosphorus

تنگه ای به نام بُسفُر یا بوسفور در کشور ترکیه و شهر استانبول وجود دارد که قاره ی آسیا را از اروپا جدا می کند، این تنگه از محبوب ترین مکان ها برای انجام تفریحات آبی در استانبول است، می توانید سوار بر انواع قایق ها شده و در مسیر تنگه حرکت کنید، طول این تنگه حدودا ۳۰ کیلومتر است.

پیشنهاد می کنیم سوار شدن بر کشتی های کروز تنگه ی بسفر را از دست ندهید، از هر آژانس و هتلی می توانید بلیط این کشتی ها را تهیه نمایید و به سوی یکی از پر طرفدارترین تفریحات در استانبول رهسپار شوید.

وقتی سوار بر کشتی، تنگه بسفر را می پیمایید، چهره ای متفاوت از استانبول در مقابل چشمانتان نقش می بندد و خاطره ای فراموش نشدنی در ذهنتان می ماند.

حدود هزینه:

اغلب سوار شدن بر کشتی های کروز به صورت تور ممکن است و خدمات دیگری هم مانند نهار یا شام، نوشیدنی و … که روز هزینه ی ابتدایی شما حساب می شود، حدود هزینه های کروز سواری در تنگه ی بسفر از ۸۵ دلار ( حدود ۲۷۴ هزار تومان ) می باشد.

استانبول زادگاه اماکن تاریخی است و حتی افرادی که به گشت و گذار در اماکن تاریخی علاقمند نیستند هم از این مکان ها دیدن می کنند و برایشان جذاب است، به دلیل آشنایی کامل تر شما با این مکان ها جاذبه های استانبول را تقسیم بندی نموده ایم که با بازدید از لینک زیر می توانید با آن ها بیشتر آشنا شوید.

لطفا نظرات و پیشنهادات و تجربیاتتان را درباره ی سفر به استانبول با ما به اشتراک گذارید. منتظر دیدگاه های شما خوبان هستیم.