تحصیل ارزان در ترکیه

تلفن پاسخگوی ایران: +98 912 933 65 54 +98 912 146 93 69

تلفن های ترکیه: 0090- 505 999 99 71 79 91 504 539 – 0090

آدرس ترکیه : استانبول – بیلیکدوزو- روبروی مارمارا پارک ساختمان تجاری دلتا پلازا بلوک A2 – طبقه 9 – واحد 18

www.ranholdings.com

اینستاگرام ranholdings

مجموعه بین المللی ران هلدینگ در شهر استانبول ، مجموعه ای شناخته شده و به هم پیوسته و دارای اعتبار بین المللی است که در زمینه امور مشاوره و آموزش و امور بازرگانی  از ویژگی ها و وجوه تمایز خاصی در سازمان خود بهره می برد، که موجب گردیده است در انجام مشاوره کار و اقامت و زندگی و مهاجرت و سرمایه گذاری در ترکیه جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده و مزیت رقابتی ویژه ای ایجاد کرده است
 از جمله دلایل موفقیت مجموعه بین المللی ران هلدینگ ترکیه  در ارائه خدماتی چون آموزش زبان های مختلف به تابعیت های مختلف ، مشاوره خرید ملک و سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار و تجارت در ترکیه و اموری چون مشاوره تحصیلی در اروپا، وجود نگاه آکادمیک و به روز درکلیه عوامل این مجموعه و همچنین دارا بودن کلیه مجوزهای مربوط  و همچنین تسلط بر کلیه امور قانونی و ثبتی در ایران و ترکیه که با همکاری نزدیک کارشناسانی از کشورهای مختلف که طبیعتا میزان آشنایی بالایی به قوانین و امور کشور بومی خود دارند به ارمغان آمده است.ران هلدینگ با آنکه مجموعه ای بین المللی است و به کلیه تابعیت ها با زبان های مختلف خدمات ارائه میکند ، اما با وجود مدیریتی ایرانی  و با بکار گیری کادر ایرانی در امور ایرانیان کوشیده است به مشتریان انگلیسی زبان و عرب زبان ساکن ترکیه نیز با همکاری پرسنل بومی آن کشورها خدماتی درخور و شایسته ارائه نماید و به عنوان یکی از مجموعه های  بنام در این زمینه شناخته شود

مدیر عامل : رضا اخلاقی نژاد

در دنیای امروز اغلب افراد در سراسر دنیا تمایل به ادامه تحصیل در کشورهای پیشرفته و مدرن دارند. یکی از کشورهای بسیار پرطرفدار که مدارک دانشگاهی آن دارای اعتبار بین المللی می باشد و همه ساله افراد بسیاری از سراسر جهان به آن مهاجرت می کنند ترکیه است. ترکیه دارای پیشینه ای ده هزار ساله در محل اتصال شرق و غرب می باشد و یکی از امن ترین و با ثبات ترین کشورها می باشد. تحصیل در ترکیه با کیفیتی بسیار بالا انجام می پذیرد و از محبوب ترین رشته های تحصیلی در ترکیه رشته پزشکی است که همه ساله افراد بسیاری از سراسر دنیا جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه به این کشور زیبا و پیشرفته مهاجرت می کنند.

تحصیل در ترکیه از کیفیتی بسیار بالا برخوردار است و مدارک تحصیلی اعطا شده توسط دانشگاه های ترکیه در سراسر جهان شناخته شده و دارای اعتبار می باشد. دانشگاه های ترکیه بسیار پیشرفته و مدرن می باشند و تمامی امکانات از جمله: کتابخانه، آزمایشگاه با تمامی امکانات، باشگاه ورزشی و…. را با هزینه هایی بسیار کم در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

از میان رشته های تحصیلی بسیاری که دانشگاه های ترکیه در اختیار دانشجویان قرار می دهد رشته پزشکی از اهمیت بالاتری برخوردار است و متقاضیان بیشتری نسبت به سایر رشته دارد. تحصیل پزشکی در ترکیه به دلیل داشتن متقاضیان بسیار زیاد از سراسر جهان دارای محدودیت پذیرش می باشد؛ آن دسته از دانشجویانی که دارای مدرک زبان ترکی باشند و سابقه تحصیلی عالی تری داشته باشند از شانس بیشتری جهت اخذ پذیرش در دانشگاه های پزشکی ترکیه برخوردارند البته پذیرش دانشجو در این رشته ها دانشگاه های خصوصی ترکیه بسیار راحت تر می باشد.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه

تحصیل پزشکی در ترکیه 6 سال به طول می انجامد که علاوه بر آن یک سال دوره مقدماتی زبان انگلیسی نیز برگذار می شود. در 3 سال اول تحصیل دانشجویان علاوه بر شرکت در کلاس های درس انواع تحقیقات آزمایشگاهی و بالینی را در دانشگاه انجام می دهند. دانشجویان در سال های چهارم و پنجم تحصیل خود مشغول یادگیری و تحقیق بر روی تشخیص و درمان بیماری ها و آموزش عملی می باشند و در سال ششم به صورت کارآموز در بیمارستان می باشند و مسئولیت مراقبت از بیماران را بر عهده دارند.

از شروط پذیرش دانشجو در رشته پزشکی دانشگاه های ترکیه قبولی در آزمون ورودی تحت عنوان آزمون YOS می باشد که متقاضیان تحصیل پزشکی  در هر رده سنی که باشند می توانند در این آزمون شرکت نمایند. آزمون YOS شامل دو مرحله می باشد که در مرحله اول سوالات مربوط به هوش، هندسه و ریاضی به دو زبان ترکی و انگلیسی می باشد و مرحله دوم جهت ارزیابی تسلط متقاضیان به زبان ترکی می باشد؛ لازم به ذکر است که برخی از دانشگاه های پزشکی ترکیه ملاک پذیرش دانشجو را بر آزمون دیگری تحت عنوان آزمون SAT قرار می دهند که به مراتب سخت تر از آزمون YOS می باشد و به زبان انگلیسی برگذار می شود.

متقاضیان تحصیل پزشکی در ترکیه می توانند به هر یک از زبان های ترکی یا انگلیسی به تحصیلات خود ادامه دهند البته برخی از دانشگاه های ترکیه دروس را تنها به زبان انگلیسی ارائه می دهند و متقاضیان بیشتری دارند. دانشجویانی که متقاضی تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی هستند حتما میبایست مدرک زبان آیلتس یا تافل را داشته باشند البته برای آن دسته از متقاضیانی که مدرک زبان ندارند جای نگرانی نیست زیرا دانشگاه های ترکیه برای دانشجویان دوره های آموزشی زبان انگلیسی در کنار زبان ترکی برگذار می کند که البته پیشنهاد وکلای برجسته ما در امر مهاجرت به متقاضیان تحصیل پزشکی جهت صرفه جویی در زمان و هزینه و البته سهولت دریافت ویزای تحصیلی ترکیه این است که متقاضیان عزیز پیش از رفتن به ترکیه مدرک زبان خود را اخذ نمایند.

یکی از اصلی ترین مزایای تحصیل پزشکی در ترکیه ارائه کارت طبابت بین المللی به فارغ التحصیلان می باشد به این صورت که دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود می توانند در هر کجای جهان مشغول کار شوند.

هزینه زندگی و تحصیل پزشکی در ترکیه

به طور کلی هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه نسبت به دیگر کشورها ارزان تر می باشد که البته با توجه به دانشگاه خصوصی یا دولتی متفاوت می باشد. هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های خصوصی ترکیه برای هر ترم حدود 20950 لیر و هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی حدود 2134 لیر می باشد.

هزینه زندگی در ترکیه نیز نسبت به دیگر کشورها به مراتب ارزان تر می باشد. هزینه اقامت در خوابگاه های دولتی ترکیه که عموما 2 و 4 نفره هستند در ماه حدود 150 تا 300 لیر می باشد و هزینه اقامت در خوابگاه های خصوصی ترکیه با کلیه امکانات از جمله اینترنت، نظافت، رستوران و… در ماه حدود 583 لیر می باشد البته این هزینه با توجه به امکانات خوابگاه ها متفاوت می باشد. هزینه اجاره منزل مستقل نیز با توجه به منطقه و تعداد اتاق ها و امکانات از حدود 350 تا 650 لیر در ماه می باشد. هزینه خوراک در ترکیه در هر ماه حدود 300 لیر می شود که البته با توجه به نحوه زندگی هر فرد متفاوت می باشد.

با توجه به شهریه های بالای دانشگاه­ ها، بسیاری از افراد مشتاق گرفتن بورسیه می باشند. برخی از دانشگاه­های ترکیه دارای بورسیه تحصیلی می­باشد. شما نیز می توانید از این بورس­ها استفاده کنید. در صورت موفق شدن برای اخذ بورسیه، تحصیل رایگان و خوابگاه و بیمه درمانی و حقوق ماهیانه به شما تعلق می گیرد. همچنین تحصیل در کشور پیشرفته ای همچون ترکیه، شما را با تجربه های جدید فراوانی روبرو می کند..

شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه های ترکیه بدون کنکور

طبق آخرین گزارش از دانشگاه های ترکیه از بین دانش آموزان ممتاز ایرانی بر اساس شرط معدل دانشجو پذیرفته خواهد شد.

شرایط عمومی پذیرش عبارتند از:

  • داشتن تابعیت ایران
  • دارا بودن دیپلم و پیش دانشگاهی دبیرستان
  • دانش آموزان سال آخر دبیرستان با تعهد رسمی مبنی بر ارائه به موقع مدرک
  • حداقل شرط معدل برای رشته های ذیل 17 می باشد.

شرایط تحصیل در ترکیه برای آذری ها

به طور کلی ایرانیان آذری زبان که شناسنامه خود آنها یا والدینشان صادره از یکی از شهرهای آذری زبان ایران باشد, شامل تخفیف برای تحصیل در ترکیه میشوند.

با توجه به اینکه دانشجوهای خارجی‌ در کشور ترکیه بیشتر از ۳ برابر افراد بومی هزینه پرداخت می کنند. البته این موضوع وابسته به دانشگاه تحصیلی دارد. این تخفیف فقط برای دانشگاه های دولتی محاسبه می گردد و آذری زبان ها مثل خود ترکها هزینه دانشگاه را پرداخت می کنند. بطور معمول هزینه شهریه دانشگاه سالانه ۷۰۰ تا ۷۵۰ دلار هست که کل هزینه ها را همان ابتدا بایستی پرداخت شود.

اگر شما هم یکی از متقاضیان تحصیل پزشکی در ترکیه هستید می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی معتبر و تحویل مدارک خود که شامل:کارت ملی و شناسنامه، گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار، آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات، مدرک زبان و معرفی یک حساب بانکی معتبر با موجودی برابر با هزینه یکسال زندگی در ترکیه، در کوتاه ترین زمان و به صورت تضمینی ویزای تحصیلی ترکیه را دریافت نموده و در یکی از برترین دانشگاه های پزشکی ترکیه به تحصیلات خود ادامه دهید.

تحصیل پزشکی در ترکیه در بحث مهاجرت به ترکیه ۲۰۱۸ پس از گرفتن وکیل مهاجرت برای تحصیل در ترکیه ۲۰۱۸ اخیراً مورد توجه بسیاری از متقاضیانی قرار گرفته است که قصد تحصیل پزشکی در خارج از ایران را دارند. هم اکنون این سوال مطرح می شود که آیا مدارک دانشگاه­های تحصیل پزشکی در ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت و درمان ایران می­باشد؟ هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه حدوداً چقدر خواهد شد؟ مزایا و تفاوت­های تحصیل پزشکی در ترکیه نسبت به تحصیل پزشکی در روسیه، تحصیل پزشکی در اروپا و یا تحصیل پزشکی در بلاروس چیست؟

تمام اطلاعات مورد نیاز در ارتباط با تحصیل پزشکی در ترکیه و یا شرایط تحصیل در ترکیه و شرایطاخذ پذیرش تحصیلی ترکیه و هزینه های تحصیل در ترکیه را در ادامۀ این مقاله به صورت مفصل برای خوانندگان شرح خواهیم داد. همچنین در صورت تمایل جهت دستیابی به اطلاعات کامل تر در زمینۀ تحصیل پزشکی در ترکیه با موسسه مشاوره ای و مهاجرت MIE تماس حاصل فرمایید.

در اکثر دانشگاه های ترکیه زبان تدریس به زبان ترکی و / یا انگلیسی می باشد. تحصیل پزشکی در ترکیه می تواند فرصت مناسبی برای کسانی باشد که علاوه بر علاقۀ به رشتۀ پزشکی و تسلط بر زبان ترکی مشتاق به یادگیری زبان انگلیسی نیز هستند.

جهت پذیرفته شدن در دانشگاه های درجه ممتاز و درجه یک برای تحصیل رشته پزشکی در ترکیهنیاز می باشد که تمامی داوطلبین در آزمونی با نام SAT و یا YOS شرکت کنند و حداقل نمرۀ مورد نیاز که توسط دانشگاه های ترکیه تعیین می شود را کسب کنند. در این راستا باید اشاره نمود که طبیعتاً دانشگاه­های برتر نمرۀ بالاتری را نیز برای پذیرش تحصیل پزشکی در ترکیه از بین داوطلبین تعیین می کنند.

در حال حاضر در ترکیه آزمون SAT در سال معمولا چها بار برگزار می شود که به زبان انگلیسی می باشد و از دروس مربوط به ریاضی و زبان انگلیسی امتحان گرفته می شود. این در حالی است که آزمون YOS به زبان انگلیسی و یا ترکیه ای بوده و دروس گسترده تری همانند ریاضی، هندسه و تست هوش را شامل می شود.

برای بسیاری نحوۀ کسب امتیاز لازم از آزمون های فوق و همچنین گرفتن پذیرش از دانشگاه های ترکیه جهت تحصیل پزشکی در ترکیه مورد سوال قرار گرفته است. به همین دلیل برای آسان تر شدن روند کسب امتیاز جهت پذیرفته شدن تحصیل رشته پزشکی در ترکیه کالج هایی در کشور ترکیه دوره­های آمادگی یک ساله ای ارائه می دهند که در طی این دوره متقاضیان با پرداخت مبلغ ۴۵۰۰ دلار آمریکا برای آزمون­های فوق آماده خواهند شد. همچنین این کالج ها برای پذیرش متقاضی در دانشگاه های پزشکی ترکیه پس از اتمام این دوره نیز اقدام خواهند کرد.

همچنین تهیۀ خوابگاه در حین گذراندن دورۀ تحصیل پزشکی در ترکیه امکان پذیر است. البته با وجود آنکه امکان تهیۀ خوابگاه نیز وجود دارد ولی بسیاری از دانشجویان اجاره خانۀ شخصی را ترجیح می دهند. بدین ترتیب می توان گفت به طور متوسط هزینۀ خوابگاه ماهانه در حدود ۲۱۰ دلار آمریکا می شود، در حالی که این مبلغ مقداری برای اجارۀ یک خانه افزایش خواهد داشت.

تحصیل پزشکی در ترکیه فرصت مناسبی برای بسیاری از داوطلبینی است که قصد تحصیل ارزان رشته پزشکی را دارند. نزدیکی کشور ترکیه به ایران از دیگر دلایلی است که توجه بسیاری از متقاضیان رشته های پزشکی را به خود جلب می کند. همچنین از مزیت های دیگر تحصیل پزشکی در ترکیه می توان به مورد تایید بودن مدرک بسیاری از دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه توسط وزارت بهداشت و درمان ایران نیز اشاره کرد. در ادامۀ این مقاله لیست دانشگاه های مورد تایید کشور ترکیه جهت تحصیل رشته پزشکی در ترکیه برای سال تحصیلی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ آورده شده است.

۱- Koc University – دانشگاه کوچ

۲- Hacettepe University – دانشگاه حاجت تپه

۳- Istanbul University- دانشگاه استانبول

۴- Ankara University- دانشگاه آنکارا

۵- Ege University- دانشگاه اگه

۶- Ataturk University- دانشگاه آتا تورک

هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه در تناسب با کیفیت دانشگاه­ها متفاوت می باشد که می توان گفت هزینۀ آن سالیانه در دانشگاه های دولتی نهایتاً ۱۵۰۰ دلار آمریکا و در دانشگاه های خصوصی از حدود ۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار آمریکا متغیر می باشد. همچنین امکان اخذ بورسیۀ تحصیلی پزشکی ترکیه نیز وجود دارد. باید اشاره نمود که جهت تحصیل پزشکی در ترکیه فرد متقاضی باید مدرک دیپلم را گرفته باشد و نیازی به داشتن مدرک پیش دانشگاهی نیست. این در حالی است که جهتتحصیل رشته پزشکی در روسیه و یا تحصیل رشته پزشکی در بلاروس نیاز به مدرک پیش دانشگاهی می باشد. این مسئله بدان معنی می باشد که افراد زیر ۱۸ سال می توانند برای تحصیل پزشکی در ترکیه نیز ثبت نام کنند. متقاضیان محترم توجه کنند که بسیاری از دانشگاه های خصوصی ترکیه بدون شرط گرفتن امتیاز از آزمون­های ورودی SAT یا YOS جهت تحصیل پزشکی در ترکیهدانشجویان را می پذیرند ولی مدرک این دانشگاه های ترکیه مورد تایید کشورهای دیگر و همچنین وزارت بهداشت و درمان ایران نمی باشد.

شرایط مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی ترکیه برای دانشجویان بین المللی:

شهرواندان ایرانی می توانند هر ساله به مدت ۹۰ روز بدون داشتن ویزا در خاک کشور ترکیه اقامت داشته باشند. این در حالی است که ایرانیانی که قصد تحصیل پزشکی در ترکیه و یا به طور کلیتحصیل در ترکیه را دارند، باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنند.

در طی روند اخذ ویزای تحصیلی ترکیه ضمن پر کردن فرم های مورد نیاز سفارت ترکیه، شخص متقاضی باید پاسپورت معتبری که تاریخ اعتبار آن حداقل شش ماه بیشتر از تاریخ اتمام برنامۀ تحصیلی مورد نظر است، داشته باشد. همچنین حتما باید حداقل یک ماه زودتر از شروع دورۀ تحصیلی پزشکی پذیرفته شده، جهت اخذ ویزای تحصیلی ترکیه اقدام کند. تمامی متقاضیان ویزاهای تحصیلی نیز موظف هستند برای مدت اقامت خود در ترکیه بیمۀ درمانی تهیه کنند. باید خاطر نشان کرد که افراد زیر ۱۸ سال جهت اخذ ویزای تحصیلی ترکیه باید اجازه نامۀ رسمی از پدر و مادر به سفارت ارائه دهند. همچنین در ارتباط با مدرک مورد نیاز زبان جهت تحصیل پزشکی در ترکیه می توان گفت افرادی که مدرک زبان آیلتس (IELTS) حداقل ۶٫۵ یا مدرک تافل (TOFLE) معادل نمرۀ ۲۱۳ داشته باشند، می توانند بدون گذراندن دوره­های زبان و به صورت مستقیم تحصیل پزشکی در ترکیه را آغاز کنند. در صورتی که نداشتن مدرک زبان انگلیسی منعی برای شروع دورۀتحصیل پزشکی در ترکیه به حساب نمی آید، اما دانشجویانی که مدرک زبان ندارند باید در ابتدا در دوره­های زبان انگلیسی شرکت کنند.

 

جهت اطلاع از شرایط اخذ بورسیۀ تحصیلی پزشکی ترکیه با وکلای مجرب موسسه مشاوره ای و مهاجرت MIE تماس بگیرید و از مشاوره رایگان در ارتباط با اخذ بورسیۀ تحصیلی پزشکی ترکیه بهره مند شوید. لازم به ذکر است دانشگاه­های ترکیه علاوه بر ارائۀ برنامۀ تحصیل پزشکی در ترکیه، از بین داوطلبین مشتاق در زمینۀ رشته های علوم تجربی و پزشکی جهت تحصیل دندانپزشکی در ترکیهو تحصیل داروسازی در ترکیه نیز دانشجو می پذیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینۀ تحصیل رشته ­های مرتبط با پزشکی در ترکیه به وب سایت موسسه مشاوره ای و مهاجرت MIE مراجعه فرمایید. همچنین جهت اطلاع از روش های قانونی برای مهاجرت به ترکیه لطفاً با موسسه مشاوره ای و مهاجرت MIE در سراسر دنیا و یا با شعبه مرکزی در وین اتریش به صورت مستقیم تماس بگیرید و مشاوره دریافت نمایید .

ریشه زبان‌شناسی

زبان ترکی مانند زبان‌های فنلاندی و مجارستانی مربوط به شاخه زبان‌های آلتایی از خانواده زبان‌های اورال-آلتایی است. به زبان‌های ترکی و مشابه آن زبان‌های اغوز گفته می‌شود. به زبان‌های ترکیه‌ای، آذری، قزاق، قرقیزی، تاتار، ترکمنی، ازبکی و بسیاری از زبان‌هایی که در بالکان تا آسیای مرکزی و شما غربی چین و جنوب سیبری صحبت می‌شود زبان‎های اغوز می‌گویند.

تاریخ زبان ترکیه‌ای

تاریخ زبان ترکیه‌ای به سه دسته تقسیم می‌شود: ترکی قدیمی (از قرن هفتم تا سیزدهم)، ترکی میانه (از قرن سیزدهم تا بیستم) و ترکی جدید که از قرن بیستم به بعد در کشور ترکیه صحبت می‌شود. در زمان امپراطوری عثمانی، زبان عربی و فارسی وارد زبان ترکی می‌شوند و تقریبا 88 درصد واژه‌های زبان ترکی ترکیبی از فارسی و عربی می‌شود. به این زبان ترکی عثمانی گفته می‌شد که زبان تحصیل‌کرده‌ها، دربار و سطح بالای جامعه بود. زبان ترکی اصیل زبان کوچه بازاری تعبیر می‌شد که تنها مردم عامی به آن صحبت می‌کردند. ترکی عثمانی در آن زمان به رسم‌الخط فارسی نوشته می‌شد.

در سال 1928 جنبش زبان به وسیله کمال آتاتورک رخ می‌دهد و طی آن رسم‌الخط ترکی از فارسی به لاتین تغییر می‌یابد و واژه‌های ترکی جایگزین واژه‌های عربی و فارسی می‌شود. برخی از واژه‌های منسوخ ترکی باز می‌گردند و برخی واژه‌ها جدید ساخته می‌شوند.

ساختار زبانی

مانند همه زبان‌های ترکی، زبان ترکیه‌ای زبانی پیوندی یا چسبانشی محسوب می‌شود، یعنی نقش‌های دستوری با اضافه کردن پسوند به ریشه اسمی یا فعلی مشخص می‌شوند. پسوندهای اسمی شمار اسم را تعیین می‌کنند. در ادامه با برخی از مشخصه‌های دستوری این زبان آشنا می‌شویم:

  • جنسیت: زبان ترکیه‌ای مانند فارسی جنسیت ندارد و ضمیر سوم شخص مفرد نیز مانند فارسی برای مونث و مذکر یکسان به کار می‌رود.
  • حالات دستوری: اسامی شش حالت دستوری دارند: اسمی، ملکی، مفعولی مستقیم، مفعولی غیرمستقیم، مکانی و مفعول به. هر کدام از این حالات با پسوند خاصی که به ریشه اسم متصل می‌شود نشان داده می‌شود.
  • صرف فعل: افعال در ترکیه‌ای مانند زبان فارسی در حالت و شمار با فاعل خود تطبیق دارند و صرف می‌شوند. ساختار فعل در زبان ترکی به این شکل است: ریشه فعل + نشانه زمان‌ساز + پسوند فاعلی.
  • حرف تعریف: در زبان ترکیه‌ای مانند فارسی حرف تعریف معین وجود ندارد و عدد “یک” به عنوان حرف تعریف نامعین به کار می‌رود.
  • ساختار جمله: ساختار جمله در زبان ترکیه‌ای مشابه فارسی فاعل، مفعول و فعل است اما به دلیل داشتن حالت‌های دستوری مختلف، جایگاه واژه‌ها تا حدی قابل تغییر است.
  • حرف اضافه: حرف اضافه در زبان ترکیه‌ای برخلاف زبان فارسی معمولا بعد از اسم و به صورت پسوند می‌آید.
  • حالت منفی و سوالی: منفی کردن در زبان ترکیه‌ای به دو صورت انجام می‌گیرد: برای جملات اسنادی، با استفاده از فعل کمکی değil انجام می‌شود. این فعل کمکی که مانند سایر فعل‌ها صرف می‌شود و بعد از مسند قرار می‌گیرد. برای جملاتی که فعل اصلی دارند به انتهای فعل پسوند –me اضافه می‌شود. پسوند –me برای سوالات بله/خیر نیز به کار می‌رود. برای سوالات معمولی از واژه‌های پرسشی استفاده‌ می‌شود با این تفاوت که جای سایر واژه‌های جمله عوض نمی‌شود، فقط واژه‌ای که جواب است حذف شده و به جای آن واژه پرسشی مناسب جایگزین می‌شود.
  • تطبیق آوایی: زبان ترکیه‌ای مانند سایر زبان‌های ترکی تطبیق آوایی دارد، به این معنی که آوای حروف صدادار در پسوندها باید با آوای حروف صدادار واژه‌ها یکسان باشند، مثلا اگر ریشه واژه حرف صدادار گرد داشته باشد پسوندی که به آن متصل می‌شود نیز باید حروف صدادار گرد داشته باشد. آواهای صدادار در واژه‌ها نیز باید با هم یکسان باشند، یعنی اگر یکی از آواها بلند است سایر آواهای واژه نیز باید بلند باشند.
  • تکیه: تکیه روی واژه‌ها در حالت تک‌واژه‌ای روی هجای آخر واژه‌هاست اما در جمله تکیه واژه‌ها (به خصوص فعل‌ها) تغییر می‌کند.

زبان ترکیه‌ای 8 حرف صدادار و 21 حرف بی‌صدا دارد. امروزه 71 میلیون نفر زبان مادری‌شان ترکیه‌ای است و حدود 17 میلیون نفر زبان ترکیه‌ای را به عنوان زبان دوم صحبت می‌کنند. آموختن زبان ترکیه‌ای به دلیل تشابهات واژگانی و دستوری زیاد برای فارسی‌زبانان کاری نسبتا ساده است.


ارسال دیدگاه

ابتدا نام خود را بنویسید و سپس در کادر بزرگتر دیدگاه را در آخر نیز ارسال را بزنید، توجه داشته باشید که دیدگاه ها پس از تائید نمایش داده می شوند، پس از زدن ارسال دیدگاه شما ارسال شده و در صف بررسی قرار می گیرد


تحصیل ارزان در ترکیه

خلاصه مشخصات:

  • 0090-5059999971
  • استانبول